link gyûjtemény


│  Główna │  Logowanie  │  Rejestracja  │  Drukarnia  │ 
Biznes i ekonomia          Edukacja          Inne          Internet          Komputery          Nauka i technika          Nieruchomości          Rozrywka          Telekomunikacja          Turystyka          Zdrowie i uroda         


    Directory  Własna firma

    

Analiza rynku wirtualnego na przykładach

Dodał Adams, 2013-03-20

Artykuł stanowi próbę przedstawienia sytuacji na rynku na podstawie kilku branż - m.in. opon, oświetlenia, branży ślubnej itp.


Sprzedaż za pośrednictwem internetu nadal w Polsce nie jest tak popularna jak w krajach bardziej rozwiniętych. Mimo to można jednoznacznie stwierdzić, że rynek sieciowy w naszym kraju jest obecnie już na wysokim poziomie, szczególnie w porównaniu do sytuacji sprzed kilku lat. Są tego plusy i minus - przede wszystkim wiąże się to z bardzo dużą liczbą podmiotów ze strony podażowej, czego naturalnym następstwem jest skrajnie silna konkurencja. W warunkach klasycznego handlu przedsiębiorca musi konkurować głównie z lokalnymi podmiotami i podobnym profilu działalności, jednak w sieci jako konkurencję ma cały kraj, a bywa, że również cały świat. Z tego powodu nowym sklepom i firmom internetowym jest trudno przebić się na rynku wirtualnym. Koniecznością wręcz jest budowanie silnej pozycji na rynku lokując często niemałe środki w intensywną promocję, a jak wiadomo sporo to kosztuje. Może troszkę łatwiej jest sklepom, które wyspecjalizowały się w sprzedaży jakiegoś rzadkiego produktu, a przynajmniej nie w pełni powszechnego, gdzie konkurencja jest wręcz ogromna i z góry szanse przebicia się na takim rynku są określone. Jeśli miałbym przytoczyć jakieś przykłady to takim mocno konkurencyjnym sektorem rynku mogą być usługi ślubne - przy czym można te rynek również podzielić na podsektory - np. dekoracje ślubne jako niestandardowy produkt dla sprzedaży internetowej cechuje mniejsza konkurencja niż branże fotografii ślubnej, czy organizacji wesel. Same ozdoby nie są na razie tak powszechnie sprzedawane w sklepach internetowych, dodatkowym pozytywem jest fakt, że razie jest tylko kilka popularnych sklepów oferujących dekoracje ślubne. Zdecydowanie jednak nie można powiedzieć, że jest to słaba konkurencja, gdyż sklepy już istniejące sprzedają swoje ozdoby ślubne, a często też komunijne na rynku od wielu lat i mają już w jakimś stopniu wyrobioną markę i szeroki asortyment, ale mimo wszystko zarówno dekoracje ślubne jak i komunijne łatwiej zapewne sprzedaje się na rynku wirtualnym niż np. typowe produkty dla tego rodzaju handlu jak na przykład opony i felgi, sprzęt elektroniczny albo modne ostatnio lampy led i oświetlenie dekoracyjne. Dlatego też oferując takie produkty jak dekoracje komunijne i ślubne przez internet nie trzeba jeszcze wprowadzać cen na pograniczu opłacalności.


Jeśli jednak chodzi o konkurencyjne branże, to niektóre sektory konkurencyjnych rynków internetowych, stosują nietypową strategię dlatego rodzaju handlu - mianowicie skupiają się na konkretnych regionach, takich jak na przykład Warszawa, Wrocław, Łódź, Katowice – czyli głównie dużych miastach. Np. przedsiębiorstwa sprzedające wspomniane wyżej opony i felgi (czyli trudny produkt), koncentruje się na rynkach lokalnych albo poszukują niszowych podsektorów jak np. felgi i opony używane. Z kolei nawiązując do drugiego wyżej wymienionego rodzaju trudnych / „modnych” produktów takich jak oświetlenie led wiele firm również wybiera specjalizację – na przykład oferując zamiast powszechni dostępnych w marketach taśm i żarówek led jakieś swoje własne rozwiązania z zakresu oświetlenia led lub też zajmują się projektowaniem i montażem tego rodzaju oświetlenia sufitowego lub dekoracyjnego itp.


Jest wiele publikacji, w którch można przeczytać o poszczególnych branżach i produktach by wyciągnąć własne wnioski, trzba tylko umieć czytać między wierszami:

http://nestart.blox.pl/2012/07/Sufitowe-oswietlenie-led-w-firmie.html
http://biznesfinder.blog.com/2012/09/11/nasze-opony-w-lodzi/
http://podstawyfotografii.wordpress.com/2013/02/20/lampy-led/



Wracając do dużych miast i regionalizacji sprzedaży internetowej można powiedzieć, że tam również jest spora konkurencja. Jednakże zwykle na regionalnym obszarze jest mniej dystrybutorów i łatwiej sprzedawać taki produkt jak opony, czy lampy led (które nawiasem mówiąc zawsze sprzedaje się w warunkach potężnej konkurencji) niż w zakresie ogólnopolskim. Stąd też prawdopodobnie wynika nietypowa strategia stosowana przez tego rodzaju firmy polegająca na koncentracji na na rynku regionalnym, gdzie głównie firma oferuje za pośrednictwem wirtualnego sklepu swoje powiedzmy tam te opony, czy lampy led. Duże miasta jako rynku regionalne mimo lokalnego zasięgu posiadają znaczący popyt na popularne produkty gdyż mają wielu mieszkańców.



    Losowe artykuły 





Kredyt bankowy
Kredyt oznacza stosunek ekonomiczny polegający na odstąpieniu prze jedną stronę na rzecz drugiej określonej wartości w pieniądzu lub w towarach


Odpowiedzialność materialna pracownika
Pracownik, któremu powierzono mienie z obowiązkiem zwrotu albo wyliczenia się odpowiada za szkody w tym mieniu w pełnej wysokości.

    Artykuły






Rozwój turystyki
Rozwój markowych produktów turystycznych, w tym na tworzenie nowoczesnych i konkurencyjnych rynkowo ofert, stanowi istotną szansę na dynamiczny rozwój regionów.



Współpraca turystyczna
Warunkiem sukcesu turystyki w Polsce jest niewątpliwie dynamiczny rozwój średnich hoteli jak i ogromnych sieci hotelowych czy też zrzeszeń hoteli z organizatorami turystyki, a więc biurami podróży.

    Regulamin          Kontakt        design:    Katalog Firm | Materiały edukacyjne | Prace naukowe   
                                                                                     ww6.    2008.  All rights reserved.