link gyûjtemény


│  Główna │  Logowanie  │  Rejestracja  │  Drukarnia  │ 
Biznes i ekonomia          Edukacja          Inne          Internet          Komputery          Nauka i technika          Nieruchomości          Rozrywka          Telekomunikacja          Turystyka          Zdrowie i uroda         


    Directory  Własna firma

    

Bankowość

Dodał admin, 2008-06-15 Autor / Opracowanie: Studentka_1984

Na system finansowy składają się system budżetowy, system bankowy, system ubezpieczeń, system finansowy podmiotów gospodarczych, system finansowy ludności, czyli gospodarstw domowych.


<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  


TYPY ROZWOJU USŁUG TRANS GRANICZNYCH:
1 – typ trans granicznego świadczenia usług pobudzony przez podaż – uwzględnia fakt, że istnieje wymienialność walut, która umożliwia bankom prezentowanie swojej oferty poza krajowe rynki. Banki emitując obligacje, akcje mogą je sprzedawać odbiorcom zagranicznym jak i same nabywać papiery wartościowe na rynkach eurowalutowych, czyli rozliczać się za transakcje w USD czy EUR, które nie stanowią ich walut krajowych.
2 – typ trans granicznego świadczenia usług ciągnionych przez popyt – wynikają z nowego zapotrzebowania na usługi bankowe np. oferowanie kompleksowej obsługi finansowo – księgowej, czy usługi internetowe. Przykładem takich usług jest też „private banking”, a więc obsługa bankowa ludzi zamożnych. Zamożni klienci oczekują od banku np.:
    bezwzględnej dyskrecji;
    niekwestionowanych wysokich kompetencji;
    sprawnej obsługi;
    poczucia bezpieczeństwa;
    prowadzenia rachunku;
    planowania finansowego wzrostu ich zamożności;
    administrowania i ochrony rodzinnego majątku.
Popyt tej grupy klientów jest zaspokajany przez banki zagraniczne, które do tej oferty dodają doradztwo finansowe. Osoby o wysokim potencjale finansowym potrzebują specjalnej, nieustannej obsługi.
KANAŁY DYSTRYBUCJI USŁUG TRANS GRANICZNYCH;
1 – tworzenie oddziałów banków zagranicznych – tworzenia takich oddziałów poprawia prowadzenie rozliczeń międzybankowych wszelkich transakcji trans granicznych obywateli danego kraju. Rozliczenia trans graniczne przy pomocy wspólnego dla wszystkich banków danego kraju oddziału zagranicznego prowadzi do znacznej obniżki kosztów oraz kontroli ryzyka realizacji rachunków.
2 – sprzedaż bezpośrednia i jej rozwój – możliwa jest ona dzięki automatyzacji obsługi rachunków bankowych (użycie kart płatniczych, kredytowych), automatyzacji obsługi czeków (paski magnetyczne na czekach podróżnych), a także dzięki rozwojowi internetu. Zaletą takiej sprzedaży jest możliwość przeprowadzenia operacji bankowych w kraju czy za granicą (usługi trans granicznej) niezależnie od czasu i miejsca przebywania usługobiorcy i usługodawcy.
NA POZYCJĘ KONKURENCYJNĄ W WARUNKACH SWOBODY TRANS GRANICZNEGO ŚWIADCZENIA USŁUG WPŁYWAJĄ TAKIE CZYNNIKI, JAK:
    koszt pozyskania funduszy i kapitałów;
    doświadczenie konkurencyjne;
    innowacyjność i jakość strategicznego zarządzania;
    stan nadzoru w kraju macierzystym;
    wielkość banku;
    pozycja polityczna w relacjach z rządem;
    stan zadłużenia zagranicznego kraju;
    obecność na rynku krajowym korporacji ponad narodowych;
    wielkość rynku krajowego.
REAKCJE BANKÓW (POSTAWY) NA NASILENIE REGIONALNEJ INTEGRACJI GOSPODARCZEJ I GLOBALIZACJI RYNKÓW FINANSOWYCH:
Wybór odpowiedniej strategii działania jest inny dla każdego banku. Banki mniejsze chętnie przybierają postawę obserwatora, banki większe zaś postawę pioniera (cecha wielkości banku). Dla pionierów czas planu strategicznego wynosi 15 lat natomiast dla działaczy jedynie 4 lata (horyzont planu strategicznego).
1 – POSTAWA ANALITYKA (61%) – bank stara się zachować kompetencje w oferowaniu stałego zestawu produktów, zmieniając ich zestaw systematycznie i rozważnie, zachowując na rynku pozycje drugą pod względem konkurencyjności mierzonej produkt do produktu;
2 – POSTAWA OBRONNA (25%) – bank realizując ją stara się odkryć niszę rynkową z relatywnie stałą liczbą klientów oraz ofertą produktów;
3 – POSTAWA PIONIERA (7%) – stosując tą strategię bank pragnie być zawsze pierwszy na rynku z nowym produktem, dodając jednocześnie do swojej oferty coraz to nowe innowacje produktowe. Strategia ta prowadzi do tego, że wszyscy są konkurentami tych banków, co uniemożliwia im osiągnięcie opłacalnego udziału w rynku.
4 – POSTAWA DZIAŁACZA (7%) – bank stosując tę strategię reaguje na wydarzenia na rynku od przypadku do przypadku. Bankowi brakuje jednak spójnej strategii produktowej i rynkowej. Bank nie walczy agresywnie o udział w rynku, lecz przemieszcza się tam, gdzie konkurencja go akceptuje i pozwala przeżyć.
RYWALIZACJA SYSTEMÓW;
Kontynentalny (reński, niemiecko – japoński) – wykorzystuje długi okres rachunku ekonomicznego. Państwo przez bank centralny odgrywa w nim kluczową rolę i kontroluje ruchy kapitału krótkoterminowego.
Anglosaski (anglo - amerykański) – giełda stanowi w nim instytucjonalne i główne źródło pozyskania kapitału z krótkookresowym horyzontem rachunku ekonomicznego. Występuje głownie w Stanach Zjednoczonych, uważa się że jest bardziej efektywny gdyż utrzymuje tendencje rozwojowe w gospodarce w warunkach powstania nowych miejsc pracy i spadku bezrobocia.




    Losowe artykuły 





Podatek dochodowy w banku
DOCHODEM jest nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym, jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów różnica jest stratą


Rozwój turystyki
Rozwój markowych produktów turystycznych, w tym na tworzenie nowoczesnych i konkurencyjnych rynkowo ofert, stanowi istotną szansę na dynamiczny rozwój regionów.

    Artykuły






Modele integracji gospodarczej
Dyskusje na temat integracji europejskiej nasiliły się w końcu lat 40, zyskując nowe argumenty w powstałej sytuacji polityczno-ekonomicznej



Polska starość
Starość i starzenie się społeczeństw i jednostek stały się na przełomie wieków zagadnieniami wielokrotnie dyskutowanymi w różnych kręgach i różnych aspektach.

    Regulamin          Kontakt        design:    Katalog Firm | Materiały edukacyjne | Prace naukowe   
                                                                                     ww6.    2008.  All rights reserved.