link gyûjtemény


│  Główna │  Logowanie  │  Rejestracja  │  Drukarnia  │ 
Biznes i ekonomia          Edukacja          Inne          Internet          Komputery          Nauka i technika          Nieruchomości          Rozrywka          Telekomunikacja          Turystyka          Zdrowie i uroda         


    Directory  Własna firma

    

Motywacja do nauki

Dodał admin, 2008-06-15 Autor / Opracowanie: Studentka_1984

Motywacja to stan gotowości do podjęcia określonych działań, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologicznych określający podłoże ludzkich zachowań i ich zmian.


1  2  3    >

MOTYW oznacza „w psychologii swoisty stan organizmu pobudzający osobnika do działania, które ma zaspokoić jakąś potrzebę”.
MOTYWACJ DO NAUKI może mieć dwa źródła:
1.    zewnętrzne
2.    wewnętrzne.
Motywacja zewnętrzna stwarza zachętę do działania, które jest w jakiś sposób nagradzane lub pozwala uniknąć kary. W szkole takiej motywacji sprzyja system nagród i kar oraz cały zbiór przepisów regulujących tok nauki.
Motywacja zewnętrzna wiąże się z:
•    uczeniem się bez zwracania większej uwagi na przydatność przyswajanych treści
•    brakiem przyjemności z uczenia się
•    preferowaniem zadań o niskim poziomie trudności, aby poradzić sobie z nimi bez zbytniego wysiłku
•    z skupieniem uwagi na zdobywaniu konkretnych ocen i na celu (uzyskanie nagrody uniknięcie kary), do którego zmierza, mniej zaś samej pracy.
Motywacja wewnętrzna pobudza do działania, które ma wartości samo w sobie, jej przykładem jest zainteresowanie lub zamiłowanie do czegoś.
Motywacja wewnętrzna wiąże się z:
•    przyjemnością czerpaną z nauki
•    większą ciekawością świata
•    z niższym poziomem lęku przed szkołą
•    z tendencją do głębszego przetwarzania informacji, angażowania do tego lepszych strategii
•    ze skłonnością do podejmowania zadań stanowiących wyzwanie dla człowieka
•    z lepszymi osiągnięciami w nauce
8 GRUP MOTYWÓW UCZENIA SIĘ DZIECI I MŁODZIEŻY, NALEŻĄ DO NICH:
•    uczenie się dla uczenia
•    uczenie się w celach korzyści osobistych
•    uczenie się ze względu na utożsamianie się z grupą
•    pragnienie osiągnięcia powodzenia i uniknięcia niepowodzenia
•    uczenie się ze względu na nacisk i przymus
•    poczucie obowiązku
•    praktyczne cele życiowe
•    uczenie się ze względu na potrzebę społeczną. 



    Losowe artykuły 





Trendy 2010 – INTERTELECOM
IX edycja Kongresu INFOTELA odbywająca się w dniach 13 i 14 kwietnia w Łodzi na terenie MTŁ, stanowi doskonałe uzupełnienie merytoryczne tej gałęzi wiedzy.


Dokumenty księgowe
Od jakości dokumentów , tj. od ich prawidłowości i wiarygodności , zależy również i jakość informacji dostarczonych przez rachunkowość.

    Artykuły






Charakterystyka polityki pieniężnej
W ostatnich latach w polityce banku centralnego, ukierunkowanej na walce z inflacją, przypisuje się coraz większą rolę w utrzymaniu stabilności finansowej.



Masa cukrowa podobija rynki cukiernicze
Analiza przypadku wzrostu sprzedaży masy cukrowej w ostatnim roku w Polsce

    Regulamin          Kontakt        design:    Katalog Firm | Materiały edukacyjne | Prace naukowe   
                                                                                     ww6.    2008.  All rights reserved.