link gyûjtemény


│  Główna │  Logowanie  │  Rejestracja  │  Drukarnia  │ 
Biznes i ekonomia          Edukacja          Inne          Internet          Komputery          Nauka i technika          Nieruchomości          Rozrywka          Telekomunikacja          Turystyka          Zdrowie i uroda         


    Directory  Własna firma

    

Motywacja do nauki

Dodał admin, 2008-06-15 Autor / Opracowanie: Studentka_1984

Motywacja to stan gotowości do podjęcia określonych działań, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologicznych określający podłoże ludzkich zachowań i ich zmian.


1  2  3    >

MOTYW oznacza „w psychologii swoisty stan organizmu pobudzający osobnika do działania, które ma zaspokoić jakąś potrzebę”.
MOTYWACJ DO NAUKI może mieć dwa źródła:
1.    zewnętrzne
2.    wewnętrzne.
Motywacja zewnętrzna stwarza zachętę do działania, które jest w jakiś sposób nagradzane lub pozwala uniknąć kary. W szkole takiej motywacji sprzyja system nagród i kar oraz cały zbiór przepisów regulujących tok nauki.
Motywacja zewnętrzna wiąże się z:
•    uczeniem się bez zwracania większej uwagi na przydatność przyswajanych treści
•    brakiem przyjemności z uczenia się
•    preferowaniem zadań o niskim poziomie trudności, aby poradzić sobie z nimi bez zbytniego wysiłku
•    z skupieniem uwagi na zdobywaniu konkretnych ocen i na celu (uzyskanie nagrody uniknięcie kary), do którego zmierza, mniej zaś samej pracy.
Motywacja wewnętrzna pobudza do działania, które ma wartości samo w sobie, jej przykładem jest zainteresowanie lub zamiłowanie do czegoś.
Motywacja wewnętrzna wiąże się z:
•    przyjemnością czerpaną z nauki
•    większą ciekawością świata
•    z niższym poziomem lęku przed szkołą
•    z tendencją do głębszego przetwarzania informacji, angażowania do tego lepszych strategii
•    ze skłonnością do podejmowania zadań stanowiących wyzwanie dla człowieka
•    z lepszymi osiągnięciami w nauce
8 GRUP MOTYWÓW UCZENIA SIĘ DZIECI I MŁODZIEŻY, NALEŻĄ DO NICH:
•    uczenie się dla uczenia
•    uczenie się w celach korzyści osobistych
•    uczenie się ze względu na utożsamianie się z grupą
•    pragnienie osiągnięcia powodzenia i uniknięcia niepowodzenia
•    uczenie się ze względu na nacisk i przymus
•    poczucie obowiązku
•    praktyczne cele życiowe
•    uczenie się ze względu na potrzebę społeczną. 



    Losowe artykuły 





Przegląd dekoracji i akcesoriów karnawałowych
Czasy się zmieniły, technologie wytwarzania trochę mniej, ale jedno pozostaje niezmienne – nasza chęć do zabawy.


Segregacja odpadów
W wyniku dobrze funkcjonującej selektywnej zbiórki odpadów komunalnych żywotność składowiska wydłuża się nawet o 50 - 60%.

    Artykuły






Ochrona wody
Wielu ludzi wciąż jest przekonanych, że zasoby wody są niewyczerpywalne i w związku z tym zużywa tej wody więcej niż potrzeba.



Bankowość
Na system finansowy składają się system budżetowy, system bankowy, system ubezpieczeń, system finansowy podmiotów gospodarczych, system finansowy ludności, czyli gospodarstw domowych.

    Regulamin          Kontakt        design:    Katalog Firm | Materiały edukacyjne | Prace naukowe   
                                                                                     ww6.    2008.  All rights reserved.