link gyûjtemény


│  Główna │  Logowanie  │  Rejestracja  │  Drukarnia  │ 
Biznes i ekonomia          Edukacja          Inne          Internet          Komputery          Nauka i technika          Nieruchomości          Rozrywka          Telekomunikacja          Turystyka          Zdrowie i uroda         


    Directory  Własna firma

    

Przedsiębiorstwo

Dodał admin, 2008-06-18 Autor / Opracowanie: Weronika Żórawska

Przedsiębiorstwo – zorganizowany przez przedsiębiorcę zespół pracy i środków materialnych, działający dla zaspokojenia cudzych potrzeb z uwzględnieniem dobrowolnego ryzyka.


<  1  2  3  4  5  


        Za podstawowe komponenty zarządzania zasobami ludzkimi przyjmuje się:
1.    planowanie zatrudnienia – obejmuje planowanie potrzeb i ich pokrycia wg ilości, jakości, czasu i miejsca, określa liczbę wykwalifikowanego personelu.
2.    rekrutację i selekcję kadr – rekrutacja zwana też naborem jest procesem przyciągania osób o odpowiednich kwalifikacjach do ubiegania się o wolne stanowiska pracy. Podstawą procesu rekrutacji są analizy i opisy stanowisk pracy.
W zależności od charakteru i rodzaju wolnych stanowisk pracy stosuje się rekrutację:
• szeroką (ogólna) – firma poszukuje pracowników wykonawczych określonego rodzaju;
• segmentową (wyspecjalizowana) – dotyczy zazwyczaj kierowników wyższych szczebli
i specjalistów, a polega na kierowaniu ofert pracy do określonego segmentu rynku pracy.
Metody rekrutacji to:
• rekrutacja wewnętrzna – rozważanie możliwości awansowania własnych pracowników jako kandydatów na wyższe stanowiska w firmie,
• rekrutacja zewnętrzna – oznacza pozyskiwanie kandydatów ubiegających się o pracę spoza przedsiębiorstwa.
Selekcja to zbiór czynności do wyboru najodpowiedniejszego kandydata na pracownika. Proces selekcji jest wieloetapowy i obejmuje:
• analiza i ocenę dokumentów
• wstępna rozmowa kwalifikacyjna
• testowanie
• sprawdzenie wiarygodności
• wywiady szczegółowe
• badania lekarskie
• oferta pracy
3.    ocenę pracowników – służy kompleksowej ocenie wyników pracy zatrudnionych w firmie z punktu realizacji jego celów. Spełnia ono 2 funkcje:
• ewaluacyjną – ocenia się dotychczasowy i obecny poziom pracy, jej jakość, wywiązywanie się z powierzonych obowiązków, stopień przydatności na zajmowanym stanowisku pracy;
• rozwojową – ocena polega tu na zbadaniu pracownika pod kątem jego potencjału rozwojowego, umiejętności i chęci współpracy.




    Losowe artykuły 





Domek na wsi czy mieszkanie w mieście?
Jednakże, mieszkanie poza miastem, niekoniecznie na wsi, ale na przykład na przedmieściach, też ma wiele zalet.


Sieć komputerowa
Szerokość pasma ma zasadnicze znaczenie dla działania sieci komputerowej. Decyzje dotyczące szerokości pasma są jednymi z najważniejszych, które trzeba podjąć podczas projektowania sieci.

    Artykuły






Stale stopowe
Stale stopowe, zwykle bardzo drogie, używane są w zastosowaniach specjalnych, tam gdzie jest to uzasadnione ekonomicznie.



Odpady
Odpady od wieków towarzyszą człowiekowi. Jednak dopiero w XX wieku stały się prawdziwym problemem. Wynika to z coraz większej ich ilości i negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

    Regulamin          Kontakt        design:    Katalog Firm | Materiały edukacyjne | Prace naukowe   
                                                                                     ww6.    2008.  All rights reserved.